сряда, 17 октомври 2012 г.

Цени


плочки за баня цени


След като програмният дизайн в голяма степен определя образа и стила на всяка телевизия, върху него трябва да се съсредоточи по-специално внимание като основен ориент за зрителите. Това в още по-голяма степен важи за българските условия, където конкуренцията на аудиовизуалния пазар тепърва започва.


Програмният или екранният дизайн е определящ в изграждането на имиджа на една телевизионна станция. Той е съществен елемент от корпоративната идентичност на телевизионния оператор. Телевизионната програма е основният продукт, който един телевизионен оператор предлага на аудиовизуалния пазар, затова програмният дизайн и промоцията (авторекламата) на телевизионната програма и телевизионните предавания са съществени страни на корпоративния имидж на една телевизия. Крайната цел на добрия програмен телевизионен дизайн, като цяло, е програмата да бъде лесни идентифицирана сред другите програми, да бъде атрактивна и да привлича повече зрители. За телевизионната станция програмният дизайн е равнозначен на корпоративния имидж, марката и логото за дадена фирма или компания. Той е пряко свързан с програмната философия на съответната телевизионна програма, с типа програма, който телевизионната станция създава и разпространява и би трябвало и би трябвало дизайнерско решение максимално да импонира на тематичната специфика на програмата.


Ярък пример в това отношение е дизайнът на студиата на Ем Ти Ви ( MTV) .


Компютърният динамичен и усложнен дизайн на кашовете, разчупеният леко предизвикателен тон на водене съответствата на философията на програмата и отговаря на вкуса на младежката аудитория, към която тази програма е насочена. В противовес на това, логото и кашовете на френско-германския канал “Арте”(ARTE), който им предимно културна насоченост и е предназначен за аудитория” над средното равнище” с определени интереси в областта на културата имат изчистен стил, драматургия и динамика на кашовете е решена в спокойно темпо на екрана.


Основния фактор, определящ избора на дизайна на дадена телевизионна програма и корпоративния дизайн като цяло, е програмната философия на канала, която се базира на неговата насоченност, програмни акценти, жанрова характеристика на предаванията и начина на реализация им. Когато тя има ясно очертани характеристики, тогава се пристъпва към проектирането и създаването на основните елементи на дизайна. Друга програмна характеристика, оказваща влияние върху дизайна , е типологията на канала( универсален или тематично-специализиран., както и неговата ориентация по отношение на потенциалната му аудитория (младежка, детска, предимно мъжка, както при спортните канали ).


В българската практика при определението на програмните дизайнерски решения, като, че ли по-малко отчита спецификата на канала, а решенията като цяло са насочени към търсенето на авторското присъствие на създателите на програмните кашове и едно преднамерено предизвикателство към зрителите на съответния телевизионен канал. Това , може би се налага от желанието на сравнително новите телевизори бързо да наложат своята “плочки за баня цени’ сред другите.


В ред случаи кашовете са решени с прекалено много движещи се разноцветни елементи на екрана, които затрудняват възприятието на зрителите и не допринасят за очертаването на спецификата на собствения имидж на съответната телевизионна програма.


Елементите на програмния дизайн, характеризиращи телевизионния оператор най-ярко проличават при : кашовете-клипове, обявяващи рубриките (“реклама”, игрален филм” и др.) Няколко повече поколения у нас помнят песничката и шапката на рубриката “Лека нощ деца” която има четири сезонни варианта. Кашовете имат за цел да обявят следващото предаване и да динамизират програмата, като същевременно инициализират за зрителя коя програма гледа;плочки за баня цени авторекламните клипове на телевизионните предавания най-лесно можем да свържем с програмата на Би Ти Ви, където този тип реклама е най-ярко застъпена , Програмните кашове обикновено са изработени върху кратък характерен музикален мотив, съдържащо логото на телевизионното предаване, излъчвани между отделните предавания, идентифициращи програмата


(Канал 1); графичния стил на изписването на логото на телевизионната програма

Няма коментари:

Публикуване на коментар